keskiviikkona, joulukuuta 26, 2007

Turvallista matkaa

Edellisellä kerralla ajossa ollessani oli sentään suht hyvä keli. Ei ollut edes liukas. Mutta mutta..

Takapenkille ahtautui kolme nuorehkoa neitosta. He juttelivat tulevan viikon tapahtumista, kunnes yksi heistä alkaa kertomaan.

"En minä voikkaan lähteä, jos iskä on käynyt vaihtaan sen auton. En uskalla ajaa sillä heti pitkää matkaa, saatan seota polkimissa. Ja välillä menee oikea ja vasen sekaisin, pari kertaa olen meinannut ajaa kolarinkin sen takia. Kun maanantaina pitäisi Kiskoon lähteä, mutta en minä uskalla ajaa jos iskä on vaihtanut sen auton. Pitää pyytää veli kuskiksi. Enkä minä kortin saamisen jälkeenkään saanut ajaa vasta kuin omalla autolla kolmen kuukauden päästä. Äiti ei antanut ajaa hänen autollaan, kun vaihdan vaihteita jotenkin oudosti.."

Tuossa tärkein mitä muistan likan kertomasta ja hieman oli kuunnellessa sellainen "Ei saat..." -olo.
Tarina ei kerro, että oliko se auto vaihdettu vai ei. Toivottavasti ei.


Ah, rakkaat lukijani.. Kyselyyn vastanneista päätellen teitä ei ole monta.. >) Tai sitten kaikki ei vastanneet. Joka tapauksessa minun täytyy tuottaa pettymys. Minua ei ole huikean taksiurani aikana yritetty iskeä kuin kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla sattui entinen opiskelukaveri joka ei heti tunnistanut minua ja toisella kerralla matka teki tehtävänsä. Eli asiakkaalle iski väsy ennen perille pääsyä. Molemmista tapauksista voisi kyllä jossain vaiheessa muistella enemmän.

-SS

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

asia ei liity blogiisi,mutta en tiedä minne muualle tästä ruikuttaisi.Kuinka on mahdollista,että kyydin saaminen 25-26.12 yöllä,kesti 3,5h?Auto tilattiin 02.30,saapui pai minuuttia vaille kuuden?Usea soitto(5-10)ulalle,jossa oli todella törkeää palvelua...Eihän tämä voi näin olla,eihän?

Sunnuntai Suhari kirjoitti...

Eihän se saisi olla näin, mutta vaikutusmahdollisuuteni rajoittuvat vain omaan toimintaani.

Enpä kyllä tuohon tiedä syytä, että mistä voi johtua. Todennäiköisesti ollut jonkin sortin ruuhkaa ja salolaiset kun on tunnetusti ahneita..

Palautetta keskuksen toiminnasta voi antaa sivuston http://www.taxivie.net Palaute -osan kautta.