En ymmärrä millä logiikalla salolaiset autoliikkeet tekee kauppaa, kun eivät osaa enää arvostaa taksien antamaa ilmaista mainosarvoa. Jos autolla ajetaan juustosiivu katolla melkein 100 000 kilometriä vuodessa (parhaat reilusti ylikin), niin luulisi sellaisen mainosarvon kiinnostavan.
Vaan, kun ei niin ei.
Kaipa tämä Salo on sitten sen verran tuppukylä, ettei tarvi paljoa tänne myyntiä saada. Kuulemani juorun mukaan helsinkiläiset ja jopa turkulaiset käy täältä hakemassa autot. Vaikea tuota uskoa, mutta eiköhän nuo asiakkaat lompakollaan äänestä.
Ja niin äänestän minäkin, en edes varaosia Salon liikkeistä osta. Kun palvelua ei saa, niin sitä ei silloin saa vaikka maksaisi.
Ja tämä ikuisuuskysymys Salossa: Taksin saatavuus.
Asiakkaat tulee kyytiin, ihmetellään Piihoville asti, että miksei takseja näy. Kun päästään Piihovin pihaan, niin unohdetaan moinen keskustelu ja jäädään sisälle istumaan kahvikupposen ääreen tai moikkaan kaveria, jota ei ollakkaan nähty sitten pilkun jälkeen eikä kotiin olekkaan enää mikään kiire, kun taksi odottaa pihassa mittari päällä.. Juuri siihen aikaan, kun niitä takseja tarvittaisiin siellä kopilla jonoa purkamassa eikä odottelemassa laskuhumalaisia kahvinjuojia Piihovilla..
Eli oma napa lähin napa, ainakin salolaisilla.
-SS
maanantaina, syyskuuta 24, 2007
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti